マインクラフトサーバー(JAVA版)の3サーバー化(2台のPCで)Make 3 servers of Minecraft server (JAVA version) (on 2 PCs)

 実際にわかったところです。このサーバでは2名で1GB(JAVA版)という指標があること。それから、TPSが20が上限で、チックに対してウォッチドックする方法で動作を重くしない対策がとられます。
That’s what I actually found out. This server has an index of 1 GB (JAVA version) for 2 people. Then, TPS is capped at 20, and measures are taken to not slow things down by watchdogs against ticks.

 そのため、実際に重くしないためには1CPUのシングルスレッドが重要です。サーバにおいては20TPSが、16や13になっただけでちょっと嫌な感じになり、そく対策対象(モブ消し)になります。
Therefore, a single thread of 1 CPU is important in order not to make it really heavy. On the server, 20 TPS just becomes 16 or 13, and it feels a little unpleasant, and it becomes a countermeasure target (mob-erasing).

 結局のところ、20TPSの上限は超えられないので、何をしてもスレッドのCPU占有率が100%になることはありません。(起動時等を除く)
After all, the 20 TPS limit can’t be exceeded, so no matter what you do, your thread will never get 100% CPU utilization. (Except when starting up, etc.)

 niceを-20にしても、CPUを全部は使ってはくれません。ですから、CPUを有効に使って重くしないためには、みんなを分散させるように、サーバを分ける必要があるわけです。
Even if you set nice to -20, it doesn’t use all the CPU. Therefore, in order to effectively use the CPU and not make it heavy, it is necessary to divide the servers so that everyone is distributed.

 コンセプトとしては、クリエイティブ系のサーバです。
 一番重いのは、飛行機でのチャンクになります。前もって大きな範囲は書き出しておきますが、時速600Km/hでは間に合いません。ですから、これを扱うサーバは、一番早い、そしてほかのマップのお世話をしなくてよいようにします。
Conceptually, this is a creative server.
The heaviest are the chunks that the server creates on the plane when flying the plane. A wide range is cached in advance, but at 600Km/h it leaves the range in tens of seconds. So the server handling this should be the fastest and shouldn’t have to worry about other maps.

 そこで、最速のもののi7-6700HQには、2つのPaperMCサーバで、1つめが飛行機専用、もう1つは探検用(ハードモード)です。
 2つ目のサービスは、住処用と工場用です。これには人が多くかかわっても、大きな動きはないので、あまりCPUの力量は必要でないと思います。i5-3750m(ただし、昔ながらなのでTDPが大きく意外と早い)のサーバに1台のPaperMCサーバにしました。
The second service is for residential and factory use. Even if many people are involved in this, there are no major movements, so I don’t think much CPU power is required. I made one PaperMC server for i5-3750m (however, because it is old-fashioned, TDP is large and faster) server.

 インベントリ用、パーミッション用のSQLサーバは、遅いPCに任せました。SQLは古い言語なので私はとても苦手でしたが、何とか学びました。
  The SQL server for inventory and permissions was left to a slow PC. SQL is an old language and I’m not very good at it, but I managed to learn it.

 荒い調整と組みつけは終わったので、ネットからのユーザーが何かしたときに問題がないようにします。ガード関係を設定しなおさないといけないでしょう。やや面倒ですが、息子と楽しく遊ぶためでもあります。
Now that the rough adjustment and assembly is over, we will ensure that there are no problems when users from the net do something. You will have to reconfigure the guard relationship. It’s a bit of a hassle, but it’s also a way to have fun with my son.

 あとで、入っているプラグイン、データパックの紹介と、MariaDBについてのわかりやすい紹介のWebページをここに書き買いと思います。
Later, I will write a Web page that introduces the included plug-ins and data packs, and an easy-to-understand introduction to MariaDB.

Minecraft,ゲーム

Posted by masterkudo